Ook Sint Maarten kent avontuur! - De vierde week - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu Ook Sint Maarten kent avontuur! - De vierde week - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu

Ook Sint Maarten kent avontuur! - De vierde week

Door: Dylan Schlepers

Blijf op de hoogte en volg Dylan

03 Maart 2014 | Verenigde Staten, Philipsburg

En jawel, de eerste maand hier is ten einde. En wat een maand het was! Die vorige dingen zijn natuurlijk te lezen in mijn eerdere verslagen maar ik beperk me hier even tot deze week want wat een te gekke week was het weer zeg! Van mijn allereerste jaarrapport op het werk tot aan een heel weekend helemaal losgaan, alles kan hier op dit eiland!

Jaarverslag? Let's do this!

Deze week was echt, naar mijn mening, de tot nu toe drukste week die ik op het werk heb meegemaakt. Ontzettend veel klanten waar ik aan mocht werken maar wel veel verschillende soorten opdrachten ook en dat zorgt er zeker voor dat het niet saai wordt! Ook mocht ik voor het eerst een jaarverslag opstellen. Wel van een kleine klant, maar volgens Arjan (mijn baas) was dat zeker een goede mogelijkheid om er in te rollen. Hij was erg tevreden ook over de vooruitgang die ik gemaakt heb in de eerste 4 weken dat ik op kantoor aan het werk ben en dat motiveert jezelf enorm om vooral door te gaan. We zullen zien wat de nieuwe maand gaat brengen, dat ik grotere opdrachten ga krijgen is sowieso duidelijk! Ik kijk er naar uit.

En toen brak het weekend weer aan!

Ja, aan elke werkweek komt een eind en wat waren we weer blij dat het weekend was zeg! Vrijdagavond een keer met de jongens op stap en dat was zeker geslaagd. Beetje kroegjes en barretjes verkennen, drankjes doen en dom ouwehoeren. Uiteindelijk wel beland in de vaste kroeg: de Soggy want er was een huisgenoot jarig en dat moet natuurlijk wel even gevierd worden! Zaterdag zijn we, na natuurlijk eerst goed uitgeslapen te hebben, een stukje gaan toeren met de auto. Toen kwamen we uit bij een groot natuurreservaat op het eiland, genaamd Pic Paradis. Blijkbaar kon je daar ook hiken, maar omdat het al laat was hebben we dat verschoven naar zondag. Daarover meer! 's Avonds hebben we, zoals elke zaterdag, met alle huisgenoten gegeten. Esther had risotto gemaakt en die smaakte toch wel even perfect! Na het eten lekker begonnen aan de drankjes en vervolgens eens kijken of er een tentjes waren waar het druk was. Die waren er zeker, maar om nou $20 entree te gaan moeten betalen, was ons iets te veel van het goede. Uiteindelijk toch beland in de Soggy waar een goed feest gaande was en al met al toch een zeer geslaagde avond weer! Zondag ben ik extra vroeg opgestaan want ook hier blijf ik een Ajacied en dan moet je de Klassieker wel kunnen kijken! Wat een wedstrijd weer en dat was het vroege opstaan wel waard. 's Middags zijn we, zoals ik al eerder vermeld had, naar Pic Paradis geweest om een hike te maken naar het hoogste punt van het eiland. Nou, het was ook geen makkelijke hike! Veel steile stukken waar je echt even moest klimmen. Maar het resultaat mocht er zijn hoor: een geweldig uitzicht over het hele eiland en daar zijn natuurlijk goede foto's van. Deze zijn natuurlijk allemaal te vinden op Facebook! 's Avonds mooi met de jongens gekookt en nu klaar om weer een werkweek te beginnen. Nouja werkweek: ik noem het eerder een werkmidweek want donderdag begint hier de Heineken Regatta: een enorm zeilevenement met hele vette party's er om heen. Ik ben heel benieuwd, volgens mijn baas is het echt een hele happening dus kijk er ontzettend naar uit!

Ik houd jullie op de hoogte!

Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dylan

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 12854

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 29 Juni 2014

Stage bij Baker Tilly, Sint Maarten

Landen bezocht: