Regatta Time!! - Week numero 5! - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu Regatta Time!! - Week numero 5! - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu

Regatta Time!! - Week numero 5!

Door: Dylan Schlepers

Blijf op de hoogte en volg Dylan

11 Maart 2014 | Verenigde Staten, Philipsburg

Gooood evening people! Week 5 hier op dit mooie eiland is achter de rug en het gaat echt veels te snel. Dagen vliegen voorbij maar elke dag ervan is weer beter de andere. Genoeg dingen om te vertellen met als hoogtepunt natuurlijk de Regatta!

Mijn eerste zelfstandige klus!

Natuurlijk moest er deze week weer gewerkt worden en ik moet zeggen dat het echte accountantsgevoel nu wel aanwezig is. Controleren, administreren en overleg met collega's over de opdracht: het hoort er allemaal bij. Deze week ben ik begonnen aan mijn eerste klus die ik helemaal zelfstandig moet uitvoeren. Voor een keten van tankstations de hele boekhouding verzorgen en aansluitend het jaarverslag opstellen. Maar dat is niet een klusje dat je zomaar even doet, ben ik wel achter gekomen. Veel zaken zijn natuurlijk nieuw en je doet het niet zo snel als een collega, maar mijn managers zijn tot nu toe tevreden over mij en ze wilden hiermee me ook een uitdaging geven! Ik ben er voorlopig nog wel even zoet mee en dat is geen probleem want je komt elke dag nieuwe dingen tegen waar je tegen aan loopt. Gelukkig is de sfeer met iedereen goed: ik begin steeds meer lid te worden van de 'Baker Tilly-familie' zoals ze hier zeggen. We zullen zien wat deze week verder gaat brengen!

Regatta, regatta, regatta!!

Dat dit in mijn verslag zou komen was natuurlijk onvermijdelijk. Om even een uitleg te geven: de Regatta is de grootste zeilbotenrace van de Caraïben en het is echt HET evenement van Sint Maarten dat jaarlijks plaatsvindt. Het eiland stroomt vol met bewoners van naarbijgelegen eilanden en toeristen. Tof om te zien dat zoveel verschillende culturen dan bij elkaar komen en samen er een geweldige tijd van maken. Maar laat het even duidelijk zijn: het is natuurlijk niet alleen maar zeilen, het is vier dagen lang party party party! En dat hebben wij hier van de Beach House geweten. Donderdag begon het allemaal in Port de Plaisance: het openingsfeestje. Ontzettend leuk, Heineken volop aanwezig en een lokaal bandje trad op met een mix van rock en hitmuziek. Een latertje was niet te voorkomen.. Vervolgens was het vrijdag de beurt aan Philipsburg dus lekker dichtbij voor ons. Thema van de avond was rock en reggae: chille muziek dus! De avond vloog voorbij, wat een goed teken is! Zaterdag was het tijd voor het Franse deel, in Marigot. Deze avond vond ik zelf het minste maar gelukkig was er een aansluitende party in de Tantra: een club dichtbij het vliegveld. En wat een vet feest was dat zeg! Lekkere muziek, veel mensen en een thema genaamd Ministry of Sound: dance en trance vlogen door de speakers en dat ligt mij perfect. Maar toen.. kwam zondag en dat was echt DE avond. Op een geweldig strand, muziek van een DJ van een lokale radiozender, beetje te vergelijken met Radio 538, een Canadese band die lekkere rockmuziek speelde en aansluitend de hoofdact van de Regatta: LMFAO en de Party Rock crew. Nou en die party rockte echt kan ik jullie vertellen: meesten die dit lezen kennen hun muziek wel en daar krijg je de menigte wel mee in de sfeer! Een topafsluiter van 4 dagen feesten! Ik kan de Regatta eigenlijk een beetje vergelijken met mijn vakantie in Lloret de Mar, zo'n sfeer had ik na deze 4 dagen. Helemaal los gaan op toplocaties maar dit had ik niet willen missen: echt iets om van mijn lijstje af te strepen!

Nu ben ik na deze 4 dagen toch wel lichtelijk moe, maar we gaan weer een nieuwe week in. Dit weekend gaan ik en een gedeelte van de groep naar Saba: twee dagen een nieuw eiland verkennen, hiken en gezelligheid. Saba heeft het hoogste punt van ons Koninkrijk en dat moet je natuurlijk meegemaakt hebben. Voor nu sluit ik af, maar ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Cheers!!

  • 11 Maart 2014 - 22:27

    Mam:

    Goed verhaal weer.
    Enne......heel veel plezier op Saba. Geniet ervan!

  • 17 Maart 2014 - 18:24

    Marise:

    Leuk geschreven weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dylan

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 12859

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 29 Juni 2014

Stage bij Baker Tilly, Sint Maarten

Landen bezocht: