Social Friday at the Office! - Week 8 - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu Social Friday at the Office! - Week 8 - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu

Social Friday at the Office! - Week 8

Door: Dylan Schlepers

Blijf op de hoogte en volg Dylan

01 April 2014 | Verenigde Staten, Philipsburg

Bonne soir madames et monsieurs, er is weer een week voorbij dus het is tijd om even de laatste gebeurtenissen weg te schrijven. Qua activiteiten was dit een rustig weekje, maar die kunnen er ook tussen zitten! Gelukkig was het niet de hele week niks doen, er zijn zeker leuke dingen gebeurd. Dit verslag is iets later online dan ik gepland had, maar de reden daarvoor zal ik zometeen vertellen. Van mijn eerste beoordelingsgesprek tot een zieke avond feesten, let's start!

Kopiëren, scanning, filing and repeat..!

Ja, dat was zo ongeveer mijn week op het werk. Het kantoor moest nodig ook opgeruimd worden en overal lag informatie over onze klanten. Hier ben ik deze week dus vooral mee bezig geweest. Heel veel informatie moest nog gedigitaliseerd worden en op de centrale server geplaatst worden. Niet altijd even leuk werk, maar het resultaat mocht er wel zijn: een opgeruimd, overzichtelijk en leesbaar klantenbestand. Ook heb ik deze week een inleiding gehad in de belastingsector van Baker Tilly. Voor een bepaald bedrijf moest ik uitzoeken hoeveel belasting ze betalen en welke soort belastingen ze afdragen. Veel komen overeen met Nederland ben ik achter gekomen, maar hebben een andere naam of omvatten net iets anders. Erg interessant om tegen te komen, maar hier ga ik in de komende weken dieper op in. Nu lijkt het net of deze week niet al te leuk was, maar gelukkig hadden we wel een prima afsluiter vrijdagmiddag. Om kwart over 4 werd er door het kantoor geschreeuwd: BORRELTIJDDD, want het was deze vrijdag tijd voor onze Social Friday! En ja, daar is iedereen wel voor te porren natuurlijk. Daarbij komt ook dat je je collega's van een totaal andere kant gaat zien. Leuke gesprekken over van alles en nog wat met een biertje erbij en lekkere hapjes. Ons werd al beloofd dat dit vaker gaat gebeuren en ik ben helemaal voor. Ten slotte was het deze week tijd voor mijn eerste beoordelingsgesprek: hoe vinden ze mij in het bedrijf meewerken en wat vinden ze van mij als persoon? Helaas is dit uitgesteld tot vandaag (maandag) omdat mijn begeleidster vrijdag ziek naar huis is gegaan. Maar vandaag had ik hem en ze was zeer tevreden. Ik was een goede medewerker, ik ben open en aardig naar mijn collega's toe. Ik paste volgens mijn begeleider al in de 'Baker Tilly-familie' na een paar weken en dat is natuurlijk een dik compliment en ik was er heel erg blij mee. Genoeg motivatie om er vooral mee door te gaan!!

It's time to party again!

Ja, ook een minder leuke werkweek komt ten einde en dat moet natuurlijk weer gevierd worden. De traditie moet voortgezet worden dus op naar de Soggy maar weer al was de weg er naar toe wel iets langer dan gedacht. De feestjes voor carnaval zijn hier in volle gang en er was een parade in Simpson Bay vrijdagavond. Dat betekende dus lange file's. Op een gegeven moment zijn we toch maar gaan lopen en zagen we wel de eerste wagens voorbij komen. Ontzettend leuk om te zien en het gaf een goede indruk hoe het eind april er uit zal zien. Ik ben reuze benieuwd!
Zaterdag was het een lekker chill dagje. Eerst via Skype contact met Jan gehad en toch mooi om elkaar weer even te spreken! Even de Caribische verhalen verteld en daar kan hij natuurlijk zeker over mee praten na zijn avontuur op Curacao!. 'S middags een strandje opgezocht en deze keer naar een rustig strand aan de Franse kant, Le Galion. Niet veel mensen waren hier en dus ideaal om even bij te komen van de vrijdag. Wat wel leuk was dat er blijkbaar 's avonds op dat strand een localparty was. Dus op een gegeven moment klonk de Caribische muziek uit de speakers en gingen de BBQ's aan en kwam de geur van vlees je tegemoet. Op deze manier krijg je toch wel een idee hoe zij hier feestjes vieren en dat is erg leuk om te zien.
's Avonds werd het voor ons tijd om aan een feestje te beginnen en deze avond was het de beurt aan Le Shore, hier was ik zelf nog niet geweest maar volgens de andere jongens moest het een vette tent zijn. En dat was het zeker! Ontzettend goede muziek waar je los op kon gaan, drankjes smaakten goed, niet al te goedkoop maar soms mag je jezelf laten gaan, en de sfeer was prima. Zeker een plek waar we vaker zullen komen!
Zondag zijn we dichtbij huis gebleven en lekker dagje op het strand gelegen vlak voor ons huisje. Ook hier wordt het voetbal gevolgd (waar natuurlijk Ajax het belangrijkst is!!) en om 7 uur zaten we bij de Nederlandse snackbar met een bakkie friet de samenvattingen te bekijken. Vervolgens de lokale bios nog even bezocht voor een avondje Need For Speed. En toen was het weekend helaas weer voorbij.

Morgen begint dag 2 van week 9 alweer en er staan alweer genoeg leuke dingen op de planning. Morgenmiddag met de mannen van kantoor even lunchen en een dagje Anguilla is ook geregeld nu, wat we over 1,5 week gaan doen. Genoeg zaken om naar uit te kijken. Voor nu zeg ik welterusten en tot volgende week!

Proost vanaf het zonnige Sint Maarten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dylan

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 12855

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 29 Juni 2014

Stage bij Baker Tilly, Sint Maarten

Landen bezocht: