Time for the j'ouvert! - Week 12 - Reisverslag uit Lock Haven, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu Time for the j'ouvert! - Week 12 - Reisverslag uit Lock Haven, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu

Time for the j'ouvert! - Week 12

Door: Dylan Schlepers

Blijf op de hoogte en volg Dylan

28 April 2014 | Verenigde Staten, Lock Haven

Gooooodevening lady's and gents, op dit moment is het hier zondag half 10 's avonds en dus tijd voor een nieuw stukje! Veel mensen zullen vast denken bij de titel: 'Wat is j'ouvert?' maar dat zal ik uitgebreid vertellen verderop in dit verslag. Van een rustig weekje werken tot een knallende carnavalsparty, deze week stond weer vol met opmerkelijke dingen. So, let's go!

Kort en rustig weekje at the office!

Na een lekkere, rustige en vrije 2e paasdag maandag, was het dinsdag weer tijd om het overhemd en pantalon aan te trekken en op weg te gaan naar kantoor om weer 4 dagen als accountant aan het werk te gaan. Deze week moet ik wel toegeven dat het niet heel denderend was. Er waren niet veel klussen waar ik aan kon werken, dus heb ik de tijd dat ik op kantoor was gebruikt voor mijn stageverslagen bij te werken en mijn maandrapport af te ronden. Zoals ik misschien al eens verteld heb, moet ik voor school een klein onderzoek uit voeren binnen het bedrijf of iets specifieks over het eiland. Ik heb er voor gekozen om de implementatie van de nieuwe versie van de rapportgenerator die wij gebruiken, te onderzoeken. Waar lopen medewerkers tegen aan bij een nieuwe versie, wat vinden zij fijn werken en zijn er nog meer verbeteringen? Hier heb ik deze week een start mee gemaakt en ik ga in mei samen met mijn Senior Manager een kleine training geven om mijn collega's in te werken in de nieuwe versie. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken, want dat betekent dat ik mijn collega's echt iets ga proberen bij te brengen. Ik ben benieuwd maar ik heb genoeg voorbereidingstijd daarvoor dus dat gaat zeker goedkomen!

IT'S CARNIVAL TIME!

Yes, na een kort weekje werken komt ook een tweedaags weekend en dit was toch wel even een weekendje om nooit meer te vergeten. Vrijdagnacht was het namelijk de bedoeling om de j'ouvert te gaan lopen: een grote optocht met locals + studenten + andere toeristen om het carnaval te vieren. Samen met de rest van Beach House en een paar andere kennissen van ons zijn we deze toch gaan ondernemen en DIT WAS TOCH WEL GRUWELIJKKKK VET! Het was maar goed dat ik, vlak voor we weggingen, toch een wit t-shirt had aangetrokken want op een gegeven moment gingen de verfflessen open en werd iedereen met tientallen kleuren ondergespoten. Van groen tot blauw en van oranje tot rood, geen 1 plek op iemands lichaam waar geen verf op zat. Ook hielp de gratis drank die uitgedeeld werd enorm om het feestje tot laat in de ochtend door te laten gaan. Een ervaring om niet meer te vergeten en toch wel één van de mooiste momenten tot nu toe hier op dit eiland. Voor foto's: zie Facebook. Maar tot zo lang doorgaan vergt wel ontzettend veel energie ben ik achtergekomen.. Zaterdag was ik dan ook HE-LE-MAAL kapot dus we zijn met z'n allen maar een strandje gaan zoeken en daar een paar uurtjes liggen pitten. Wel een heel leuk puntje van de zaterdag was dat onze Sabaanse vriendin op bezoek kwam en dat was toch wel weer even gezellig om haar weer te spreken! Die kwam hier even een dagje om ook wat van het carnaval mee te maken. 's Avonds was er namelijk weer een feest en daar wilde ze graag heen. Ik heb het niet gered om mee te gaan, maar ze heeft het zeker leuk gehad met de rest van de Beach House die mee is gegaan. Ze komt nog een keer vlak voor ze weer naar Nederland gaat dus dat wordt vast weer een dikke party! Vandaag weer eens even contact gehad met het thuisfront en natuurlijk was het feest want mijn cluppie in Nederland (nog maar een keer: AJAXXX) is kampioen voor de 4e keer op rij! Helemaal toppp! Ook zijn Esther's ouders aangekomen op het eiland en dat is voor mij toch wel even slikken, want je eigen ouders zijn er dan niet en dan ga je ze toch wel missen, maar dat gevoel heb ik snel opzij kunnen zetten want je moet blijven genieten van de momenten dat je hier nog bent en over 2 maanden zie ik ze sowieso weer! De rest van de dag heb ik doorgebracht bij Kokomo Beach: een vrij rustig strandje maar wel met een leuke bar waar muziek gedraaid wordt en dat is altijd chill! 's Avonds met de familie Coljee (Esther's familie) gegeten en nu zit ik hier dit stukje te tikken.

Het is weer tijd om een nieuwe week te beginnen en dit zal ook geen lange zijn. Als het goed is, hoef ik alleen maandag en dinsdag te werken en heb ik 5 dagen weekend i.v.m carnaval en dag van de arbeid. En tegen vrije dagen zeg ik natuurlijk geen nee! We zullen zien wat dit gaat opleveren de komende dagen en welke momenten ik weer ga meemaken.

Voor nu zeg ik buenas noches en tot volgende week!

Ciaooo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dylan

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 12857

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 29 Juni 2014

Stage bij Baker Tilly, Sint Maarten

Landen bezocht: