Damn the end is getting near.. - Week 17 & 18 - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu Damn the end is getting near.. - Week 17 & 18 - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu

Damn the end is getting near.. - Week 17 & 18

Door: Dylan Schlepers

Blijf op de hoogte en volg Dylan

10 Juni 2014 | Verenigde Staten, Philipsburg

Hello again from the beautiful island of St. Maarten! Alweer twee weken zijn voorbij en jullie zullen vast denken, waar is het verslag van vorige week? Nou, omdat er niet meer zo heel veel spannende dingen gebeuren (ja, het wordt routine en ik zeg niet dat het geen saaie routine is, maar anders val ik steeds in herhaling :P) heb ik besloten om de laatste weken per 2 weken te beschrijven. But without further ado, time to discuss 2 weeks of staying here in the Caribbean!

Deadlines, deadlines, deadlines!

Ja, het waren wel twee weken waarbij er op het werk genoeg moest gebeuren. Allereerst moest er voor een goud-omwisselbedrijf (weet het woord er niet voor, maar een bedrijf waar je goud kan inwisselen voor geld. Zoals je ziet verlies ik mijn Nederlandse woordenschat een beetje, help mij daarmee als ik terug ben!!) kijken of er zaken dubbel geboekt waren. Als dat gebeurd was, kan er namelijk begonnen worden met de jaarrekening en die moet gedaan worden voor 2012 en 2013. Pittig werkje, waar ik de laatste werkdagen ook nog wel tijd aan ga besteden. Daarnaast ben ik in week 17 erg druk geweest met een designbedrijf, wat overigens best tof is omdat ze hier ook alle WK-versieringen maken. Dat zie dus je ook terugkomen terwijl je aan het boeken bent en dat is wel erg interessant om te zien! Deze klant zal ik ook in de weken dat ik hier nog ben moeten afronden maar dat wordt zeker nog wel een klusje. 2 jaarrekeningen moeten afgerond worden en de specificaties moeten ook gemaakt worden. Ook heb ik een meeting mogen bijwonen met deze klant en dat was erg interessant. Ik mocht de vragen stellen en opmerkingen maken waardoor je toch wel een 'baas'-gevoel hebt. Daarnaast ben ik begonnen met het afletteren van de banken voor dit bedrijf. Ze hebben twee rekeningen: een US$ en een NAF (gulden)-rekening. Het is dus altijd goed opletten dat je goed omrekent en dat wordt nog wel eens vergeten.. Maar het is allemaal goed uitgewerkt en het is wel heel tof als je er voor gezorgd hebt dat alles aansluit! Natuurlijk geldt hier ook Hemelvaartsdag dus ik dacht, laat ik er maar eens een dagje bij aan plakken waardoor ik mooi heb kunnen genieten van een lang weekend. In die tijd mooi mijn schoolverslagen kunnen afronden voor zover ik kon en deze heb ik een paar minuten geleden, terwijl ik dit schrijf, opgestuurd. Ben benieuwd wat er uit komt. De eerste concept-versie was al behoorlijk goed gekeurd dus ik heb een goed gevoel! Ook heb ik nog mogen werken aan een ziekenhuis op het eiland Saba. Deze moeten elk kwartaal een verslag aanleveren. Dit is hetzelfde als een jaarrekening, maar dan geldt deze per kwartaal omdat het een vrij groot bedrijf is. Recente cijfers zijn dan ook erg belangrijk om te kijken of het ziekenhuis nog goed loopt. En ook al heb ik niks met ziekenhuizen, toch is het wel vet om te zien wat er allemaal rond gaat in zo'n ziekenhuis. Maar met twee werkweken komen natuurlijk ook twee weekenden..

Goede mix van relaxing en party's!

Ja, deze titel kan ik wel voor elk van mijn weekenden neerzetten, want zo gaat het altijd! 5 dagen werken is best vermoeiend en een beetje rust is dan wel zo lekker. Lekker strandjes pakken, genieten van een koud biertje en even helemaal niks! Het eerste weekend ging vooral zoals hierboven. Weinig gedaan en lekker genoten van de rust en het niks doen! het weekend daarop was het weer tijd voor een feestje op vrijdag. Na eerst de nodige drankjes in de BeachHouse gingen we op weg naar Atlantis Sports Bar. Deze avond was er een Dutch Intern Party en daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen. Biertjes waren goedkoop en we kregen gratis pizza! Hoe blij kun je een stagiair maken? Na de nodige pizzapuntjes en drankjes vervolgens op weg naar de Soggy en daar de avond goed afgesloten! Dat het gezellig was, was ook te merken aan de ochtend erna. Het is lang geleden dat ik het zwaar heb gehad maar dit was wel even weer een hoogtepuntje! Ach, soms moet het kunnen en het gaat altijd om de fun! Die zaterdag ben ik lekker op het strand voor bij ons huis gaan liggen en in de middag met Rogier naar Karakter geweest: een strandje dichtbij het vliegveld. Niet mijn strand met al die vliegtuigen in je nek, maar tegen een drankje zeg ik geen nee. Zondag heb ik me vol gestort op het afronden van mijn verslagen. Het moest af want ik wist dat de rest van de week ik er geen tijd voor ging hebben vanwege het werk dat ik nog moest doen.

En nu, terwijl ik dit typ, ben ik 21 jaar geworden. Gek gevoel dat je je verjaardag niet viert thuis maar op dit eiland. Heel gek, maar wel tof om mee te maken! De drankjes zitten al in de koelkast dus dat kan vanavond wel gezellig worden. Morgen heb ik vrij gevraagd dus het gaat een mooi feestje worden. En vrijdag natuurlijk de eerste wedstrijd van Nederland op het WK. Het is natuurlijk BIJ LANGE NA NIET het beste team dat we hebben, maar ze zullen de support nodig hebben dus ik ga zeker kijken!

Nou dat was hem weer voor deze twee weken! Ik ga genieten van mijn uurtjes werken en vervolgens een feestje bouwen. Tot volgende week allemaal!

Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dylan

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 2823
Totaal aantal bezoekers 12860

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 29 Juni 2014

Stage bij Baker Tilly, Sint Maarten

Landen bezocht: