De eerste week! - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu De eerste week! - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu

De eerste week!

Door: Dylan Schlepers

Blijf op de hoogte en volg Dylan

08 Februari 2014 | Verenigde Staten, Philipsburg

Zozo, de eerste week zit er al weer op! Wat vliegt de tijd hier, ook al kan het hier niet relaxter. Eerste werkweek overleefd en ik heb nu al geen spijt ervan dat ik voor dit bedrijf gekozen heb.
Het is een ontzettend leuke sfeer, je zit allemaal bij elkaar, met aan weerszijden aparte kamertjes voor de leiding. Al moet ik wel zeggen: die leiding is zo erg nog niet! Ik heb nog nog nooit zo'n chille en rustige baas meegemaakt! Hij neemt de tijd voor je, ook al is het druk en doet er alles aan om het je tijdens werktijden naar de zin te maken. En de collega's maken ook een hoop goed. De eerste dagen was het voor mij wel even er inkomen: ze kenden mij natuurlijk nog niet en het was voor hun ook een beetje nieuw. Maar naarmate de week vorderde, kreeg je meer en meer het gevoel dat je er al bij hoorde. Je zit bij elkaar tijdens pauzes en zo kom je toch wel aan de praat. Wat ook ontzettend leuk is, is dat het allemaal collega's zijn die hier op Sint Maarten hun roots hebben (mijn baas, de 'partner' van het bedrijf zoals dat dan heet, en mijzelf niet meegerekend). Dus je komt van alles over het eiland te weten en dat is natuurlijk ideaal. Ook is het leuk dat je zo echt direct in aanraking komt met een andere cultuur en geloof me: je rolt er zo in!

Het werken zelf was natuurlijk het begin nog maar. Kleine klusjes kreeg ik te doen, wat ik eigenlijk ook wel verwacht had. Je kunt niet zomaar een hele jaarrekening (financieel overzicht voor een bedrijf) samenstellen, want daar heb je nog niet de ervaring voor. Maar mijn baas zei wel: 'Dat komt vanzelf' en daar ga ik ook zeker van uit. Tot die tijd doe ik de kleine opdrachtjes wel. Wat wel leuk is dat die kleine opdrachtjes wel voor grote klanten waren voor mijn kantoor! Dus dan heb je wel het gevoel dat je het niet voor niks doet en dat geeft toch wel een voldaan gevoel.
Wat je wel merkt als je nu zo'n 5 dagen werkt in de week, is dat je ontzettend verlangt naar het weekend. 5 dagen, 8 uur lang werken is niet niks. Pa, ik weet hoe je je voelt nu als je vrijdagavond thuis komt van je werk en je weekend mag vieren!

Ook zijn er deze week een hoop studenten ingetrokken in het complex waar Esther en ik verblijven. Meteen maar voorgesteld en het eerste contact was prima. Ontzettend gezellige lui, lopen hier allemaal stage en dat klikte gelijk. En ja, hoe kun je beter kennismaken als studenten dan te gaan stappen? Gisteren zijn we met z'n allen naar Simpson Bay geweest, wat het uitgaansgebied is hier op Sint Maarten en ja, dat is toch wel partyen to the max. Jan, ik begrijp je nu helemaal toen je vertelde over het stappen in Curacao! Ontzettend gezellige sfeer, mensen zijn aardig en allemaal andere studenten kom je daar tegen. Je raakt een beetje met elkaar aan de praat en dan kom je er achter dat er een paar gewoon ontzettend dichtbij je wonen. Ja, dan is de wereld toch echt klein!

Vandaag en morgen maar genieten van het weekend. Het weer is hier gewoon perfect en ik denk dat het een weekendje wordt van handdoekje neerleggen op het strand en niks doen! Dat is dan ook wel weer fijn, dat je nu twee dagen niks hebt! Op naar volgende week!

  • 12 Februari 2014 - 19:32

    Wim En Christa Jansen:

    He,grote neef. Wat een geweldig verslag. Zo hou jij iedereen op de hoogte van jouw belevenissen en het mooie land.
    Ik ( Christa )vond het wel jammer dat ik niet bij jouw afscheidsfeestje aanwezig kon zijn. Ben bijna nooit ziek, maar deze keer had de griep mij behoorlijk te pakken. Vond het ook tricky om de gok te wagen om wel te komen. Het zou jou maar gebeuren, Dylan, dat ik jou had aangestoken. Zo dus maar voor de zekerheid thuis gebleven.
    Hoe gaat het nu met jou. Wij zijn inmiddels alweer bijna 3 weken verder.Wen jij al aan het relaxte cultuur en is het op dit moment niet bloody HOT.
    Wat fijn dat jij al een groep mensen om je heen hebt waar je lekker mee kunt stappen.
    Is zeker nodig na zo'n 5 daagse werkweek.
    En hoe gaat het met je studie? Of ben jij gedurende deze stage periode vrij van studeren?
    Je moet vast verslagen maken.
    Dylan, wij zijn er zeker van overtuigd dat jij een supertijd zult hebben, geniet er volop van.

    Dikke koessie voor jou.
    Groetjes van Wim en Christa

  • 14 Februari 2014 - 22:35

    Gerrie En Marianne:

    Beste Dylan,

    Leuk om je ervaringen te lezen !we gaan je zeker volgen.
    Geniet van alle nieuwe contacten en indrukken die je opdoet op dat zonnige en relaxte eiland.
    Wij wensen je veel plezier en geluk toe !

    Groeten van Gerrie en Marianne Arkes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dylan

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 12875

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 29 Juni 2014

Stage bij Baker Tilly, Sint Maarten

Landen bezocht: