Some Business in Statia - de derde week! - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu Some Business in Statia - de derde week! - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu

Some Business in Statia - de derde week!

Door: Dylan Schlepers

Blijf op de hoogte en volg Dylan

24 Februari 2014 | Verenigde Staten, Philipsburg

Hola senores et senorita's, al weer drie en een halve week op dit eiland! Het gaat echt heel snel.. wat een week was dit weer! Van een businesstrip naar weer een geweldig stapweekend, het zit er allemaal weer in.

Working is getting serious!

Zoals in het vorige verslag al stond, ben ik aan het begin van deze week, samen met mijn baas, twee dagen op trip geweest naar Sint Eustatius. We vlogen met zo'n klein vliegtuigje van WinAir en er moet gezegd worden: dat is wel een stukkie anders vergeleken met de luxe van KLM/AirFrance. Op het eiland zelf hadden we 1 opdracht: bij het plaatselijke ziekenhuis aan de slag voor het opstellen van de jaarrekening. Dit ging alleen niet zonder slag of stoot: veel medewerking kregen we niet en het is nou niet bepaald een gezellige omgeving. Het is een ontzettend kaal eiland, er is weinig te beleven maar het was toch wel leuk om mee te maken. Het is namelijk gewoon een ervaring op zich en zo zie je nog eens een keer een ander gebied. Maandagavond zijn we nog even een barretje op gaan zoeken en het is dan toch wel leuk om te merken dat je ook privé goed met elkaar kunt opschieten. Het is echt een topvent! Voor de rest van de week was het kantoorwerk. Genoeg te doen en ik mocht nu echt aan de gang met het boekhouden. Je denkt dan op het begin wel dat je het kan, maar toch is de praktijk een stuk anders dan een plaatje + uitleg uit een boekkie: dit is serious business. Ontzettend veel moeten vragen, maar gelukkig was iedereen bereid om te helpen en dat heeft er voor gezorgd dat het allemaal netjes en op tijd af was. En toen was het alweer weekend..

The good things about being a student!

Deze week zijn we ook 1 dag doordeweeks weggeweest. Dinsdagavond was het de beurt aan La Bamba: een salsabar waar ontzettend veel studenten komen om een drankje te doen, salsalessen te volgen en te praten over de eerste twee dagen werken. Ontzettend lekker om even de gedachten te verzetten en nieuwe mensen te ontmoeten. Ook deze week zijn er weer een heleboel studenten bijgekomen: het wordt echt drukker en drukker wat het ook weer leuker maakt. Maar vrijdag was het dan echt weer zo ver: Soggy Dollar! Dat is toch wel HET teken dat het weekend weer begonnen is: ook deze week weer tot laat doorgefeest, borrels gedronken en gezelligheid ten top. Zaterdag zijn we lekker op pad geweest met de auto: stukje het eiland doorgecrosst en uiteindelijk gestopt bij Orient Bay: een ontzettend mooi strand, aan de Franse kant, met enorme golven en uitzicht op verschillende eilandjes rond Sint Maarten. Weer een ongelofelijke ervaring! 's Avonds hebben we weer samen gekookt met de hele groep (pasta-time) en afgesloten met een cocktail bij SkyBeach: een loungebar iets voorbij het vliegveld. Mooi tentje, je hebt echt een beetje het gevoel dat je VIP bent daar! Vandaag heb ik maar besloten om een dagje thuis te vertoeven. De rest was strandjes aan het opzoeken en ik had mooi de tijd om even alles op te ruimen etc. En op zich eventjes niks is ook best fijn!

Dit was alweer het einde van mijn derde week! Time to see what next week brings! Al zijn er wel een hoop dingen om naar uit te kijken de komende tijd: de Heineken Regatta is over twee weken al: een groot zeilevenement met enorme feesten er om heen. Ook is het hier bijna carnaval, ook een ontzettende happening met veel feesten en gezelligheid. Ik denk dat dat wel te overleven moet zijn!

Voor nu zeg ik: welterusten! Laat de werkweek maar weer beginnen.

• 24 Februari 2014 - 16:39

José Duursmaa:

Hee die Dylan

Wat heb jij een vreselijk leven op Sint Maarte haha.
    Leuk om jouw verslagen te lezen. Ik geniet er erg van. Je bent zo enthousiast!!
    Ga je ook verkleden met carnaval? Alvast veel plezier.

Dikke knuffel van auntie José.

• 24 Februari 2014 - 20:14

Peter Schlepers (paps):

Hallo Dylan,

Volgens mij heb je het wel reuze naar je zin op St. Maarten. Als ik je verslag lees, dan is het naast het ontwikkelen/werken vooral veel lol en veel feesten. En als je daar een gezonde mix in kunt vinden is dat toch geen verkeerd leven!! Geniet van het werk, de mensen en alles op het eiland. Ben wel een beetje jaloers.
    Ben weer benieuwd naar je volgend reisverslag.

Liefs van Paps

• 25 Februari 2014 - 15:52

Dorris:

Heeee dillie!

Heb net even al je verslagen gelezen. Natuurlijk wist ik alles al wat ik had gelezen door de skype, maar toch leuk om weer terug te lezen! Het is hier nu voorjaarsvakantie, alleen voor jou en voor mij natuurlijk niet. Wij moeten gewoon werken. Gelukkig kan ik vrijdag middag weer naar huis en ben dan weer een keertje lekker weekendje thuis. Dus ja eindelijk weer stappen! Nouja stappen.. het altijd gezellige (ugge ugge) markzicht bezoeken.

Heb vanmiddag tickets gewonnen voor een indoorfestival in Amsterdam via GOGO! Heb 2 tickets gewonnen voor 15 maart. O.a. Lady Bee en Vato Gonzalez komen dus erg veel zin in! Alleen nog even bedenken wie ik mee ga nemen.
    Jij erg veel succes met het overleven van deze week en veel plezier alvast met het stappen vrijdag!

xxx

• 01 Maart 2014 - 10:26

Els En Henk:

Hallo Dylan

we hebben met enthousiasme je reisverslagen doorgelezen en kunnen maar tot 1 conclusie komen: wat heb jij daar een saai leven zeg, alles is leuk, super, geweldig! Ik lees nergens een treurige noot. Gelukkig maar en geniet ervan.
    We gaan vanavond bij je pa en ma op de koffie en die zullen ons nog wel veel meer vertellen!

groetjes

henk en els