Ook Sint-Maarten kent feestdagen! - Week 11 - Reisverslag uit Lock Haven, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu Ook Sint-Maarten kent feestdagen! - Week 11 - Reisverslag uit Lock Haven, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu

Ook Sint-Maarten kent feestdagen! - Week 11

Door: Dylan Schlepers

Blijf op de hoogte en volg Dylan

22 April 2014 | Verenigde Staten, Lock Haven

Buenas noches damas y caballero's. Nee dit zal geen verhaal worden in het Spaans, laten we het maar bij Nederlands houden. Dat maakt het toch wel iets makkelijker, voor jullie maar ook voor mezelf! Maarja, er is weer een week ten einde en daarmee ook een lekker lang weekend. Sint-Maarten viert net zo goed Pasen als in Nederland en dat vindt de student zeker geen probleem! Lang weekend is nooit mis en wat er in dit weekend allemaal is gebeurt, zal ik zo vertellen maar eerst wat zaken van het werk!

Short week, big tasks!

Het werk was weer als vanouds lekker jaarrekeningetjes in elkaar zetten en de nodige administratiezaken uitvoeren. Dit begint zo langzamerhand toch wel 'eigen' te worden allemaal en je weet nu wat je ongeveer kunt verwachten bij elke taak. Gelukkig verveelt het niet, omdat je steeds minder verrassingen tegen komt en je daardoor lekker kunt doorwerken. Ook heb ik de eerste dagen op mijn gemak kunnen werken aan mijn schoolopdrachten en heb ik dit weekend er weinig aan hoeven te doen. De deadlines voor de stageverslagen komen zo langzamerhand wel dichterbij, maar tot nu toe lig ik goed op schema en kan ik het goed combineren met mijn taken voor Baker Tilly! Goed nieuws dus en op dit tempo moet het allemaal te halen zijn ondanks dat de weken voorbijvliegen!

Long weekend!!

Ja, dit is toch wel iets waar ik naar uit keek. Even twee dagen extra genieten en uitrusten en dat begon vrijdag al met een bezoekje aan Happy Bay, een strand aan de Franse kant. Dit was wel een strandje waar je een kleine hike voor moest doen om er te komen, maar dat was het wel dubbel en dwars waard! Niet te druk, mooie zee en genoeg plek om te liggen! Hier hebben we relaxt de vrijdagmiddag doorgebracht. 's Avonds hebben we bij ons op het balkon eerst KFC opgehaald (die toch wel een HEELLL stuk minder is dan in Nederland en we dus niet weer doen..) en daarna kwamen de drankjes op tafel en konden we ons weer voorbereiden op een avondje stappen in (hoe kan het ook anders op de vrijdag?) de Soggy Dollar Bar. Deze keer waren we met een behoorlijk grote groep en dat was zeker gezellig! Zaterdagmorgen eerst even lekker uitgeslapen en een dagje bij het appartement geplakt. Niet veel dus, maar wel lekker relaxt genoten van wat zon, een biertje en een skypesessie met het thuisfront. 's Avonds hebben we met z'n allen Chinees besteld, maar omdat iedereen vrij moe was zijn we maar niet gaan stappen. Een keer vroeg slapen kan natuurlijk ook geen kwaad. Zondag was de dag dat Ajax de bekerfinale zou spelen en we er hier ook allemaal van uitgingen dat ze zouden gaan winnen, was niks minder waar. Na een ontiegelijk schot van van Rhijn, had het allemaal al klaar moeten zijn, maar nee na 50 minuten stond het al 5-1 voor Zwolle en dit was ook de eindstand. Ach, zo erg kun je er ook niet mee zitten, want het is natuurlijk wel je studentenstad die wint en daar is ook niks mee! Om het maar even te vergeten, zijn we in de middag naar Divi geweest. Dat is een hotel met een ontzettend mooi strand erbij. Even een paar uurtjes zon gepakt om vervolgens 's avonds de zondagtraditie maar weer uit te voeren: frietje en snack bij de Nederlandse snackcorner. Ja, dat is toch iets wat ik niet kan missen van Nederland! 's Avonds zijn we weer eens op stap geweest naar The Sopranos: een kroeg in Maho Village dichtbij het vliegveld. Ondanks dat er veel lokale mensen waren draaide de DJ wel erg goed en was het toch wel een leuke party! De volgende morgen eerst maar eens even voor een lekker ontbijtje gezorgd want ja, het is niet voor niets Pasen en dan moet er goed ontbeten worden! Vervolgens zijn we met een groep van 8 gaan jetskiën rond het eiland. Dit hebben we kunnen regelen met de locals die die zaak runnen en die toevallig hun jetski's opslaan naast ons appartement. Dit was wel echt een ervaring en ontzettend vet om het eiland te zien vanaf een jetski. Zeker iets wat ik niet had willen missen!

En toen was het avond en zit ik nu dit stukje te tikken! Wat een prima weekend weer gehad: goed uitgerust en genoeg leuke dingen meegemaakt. Ik ben benieuwd hoe ik deze week ga doorkomen, want het carnaval begint nu echt behoorlijk los te gaan en dat kunnen wel eens lange avonden gaan worden! Jullie zullen het lezen volgende week!

Voor nu zeg ik goodnight (jullie worden al weer bijna wakker rond deze tijd) en tot over 7 dagen!

Ciaoo!

  • 23 April 2014 - 12:54

    Mama:

    Hey Dylan,

    Ik ben wel weer toe aan wat leuke foto's hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dylan

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 12874

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 29 Juni 2014

Stage bij Baker Tilly, Sint Maarten

Landen bezocht: