Welcome To The Carribean! - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu Welcome To The Carribean! - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu

Welcome To The Carribean!

Door: Dylan Schlepers

Blijf op de hoogte en volg Dylan

02 Februari 2014 | Verenigde Staten, Philipsburg

Eindelijk is het dan zover: de stageperiode gaat beginnen! Waar kun je dat anders gaan doen dan op het zonnige Sint Maarten: een eiland in de Caribische zee met altijd mooi weer en altijd zon, zee en strand! Deze bestemming zal 5 maanden mijn thuis worden en hopelijk kan ik er later met goede herinneringen aan terugdenken.

De vlucht!

Woensdag 29 januari was het dan zover: koffers ingepakt en in alle vroegte in de auto richting Schiphol. Het afscheid was best moeilijk, want je zult nu echt bijna een halfjaar weg zijn van thuis en vrienden en familie. Dat kan door alle mogelijkheden die je nu hebt om te communiceren niet meer een heel groot probleem zijn, maar alsnog is het moeilijk om je vertrouwde stekje te verlaten.
Half 7 was het boardingtijd en om 10 over 7 gingen we de lucht in. Na 3 kwartier konden we alweer landen voor een tussenstop in Parijs! Een paar uurtjes later waren we toch echt onderweg naar het zonnige Sint Maarten. De vlucht was erg lang (9 uur..), maar de bediening was heel netjes: we kregen eten (niet altijd zo geweldig) en genoeg te drinken.
De landing was precies zoals ik op de filmpjes heb gezien: kort en heel laag boven de grond maar ontzettend vet om mee te maken! En meteen toen je uitstapte kreeg je de warme windvlaag al over je heen en realiseerde je je: ik ben nu echt ergens anders!

De eerste dagen!

Na de aankomst hebben we een taxi genomen richting Philipsburg. De eerste aanvaring met dollars is toch even anders: het is echt ander geld en je moet even wennen aan het betalen ermee, maar dat wennen ging gelukkig sneller dan verwacht. Na ongeveer een halfuurtje waren we aangekomen op de plek van bestemming: Front Street 209, te Philipsburg. Op dit adres zijn ik en mijn kamergenoot Esther de komende 5 maanden te vinden. Het appartement is prima, alles zit er in wat we nodig hebben en in 20 stappen sta je in de blauwe zee! Beter kan niet! Ook zit je rechtstreeks aan de boulevard, dus als je wat wil gaan drinken of eten, hoef je alleen maar de boulevard af te lopen en je komt genoeg barretjes of restaurantjes tegen. Bij veel barretjes staat ook een bandje te spelen of een DJ te draaien en dat geeft ontzettend veel sfeer!

Nadat alles uitgepakt was, eerst maar eens besloten om boodschappen te doen! Een enorm positief punt was dat de supermarkt gewoon om de hoek zit! In de paar dagen dat we daar nu komen kennen de eigenaren ons al en dat geeft een vertrouwd gevoel. Ze hebben ons ook een beetje wegwijs gemaakt op het eiland en dat hielp enorm. Dat moet trouwens wel even vermeld worden: alle mensen hier zijn ontzettend aardig. Ze zijn ontzettend behulpzaam, groeten altijd en zijn altijd in voor een praatje. Echt ontzettend leuk om mee te maken, want dat is in Nederland wel anders!

In de eerste paar dagen hebben we ook een fiets aangeschaft. Omdat een auto huren voor 5 maanden best duur is en we behoorlijk van elkaar af zitten qua werkplekken, was dit de beste oplossing voor nu. En ik moet zeggen, het fietsen valt me niet tegen. Het is een ontzettend mooi eiland en er is genoeg te zien.
Ook hebben we al even de nodige zon gepakt, maar vandaag gaan we er even extra van genieten, want er moesten nog een aantal opdrachten voor school verbeterd worden en vandaag is de laatste vrije dag want morgen gaat het gebeuren! Voor ons allebei is de eerste werkdag! We hebben allebei al een introductie gehad en voor mij lijkt het al een prima werkplek: een klein kantoor, alles zit dicht bij elkaar en veel contact met je collega's! Ik kijk er naar uit om te beginnen!

Cheers from the Carribean!

• 02 Februari 2014 - 17:51

Jan Jansen :

Hallo Dylan,
    Wat een verrassing te lezen dat je in het gebied zit waar Tinie en ik vertoefd hebben. We hebben 10 dagen op Curacao gezeten en zijn donderdag jl. terug gekomen. Wat een heerlijk klimaat heb je daar en wat een prachtige stranden. We weten zeker dat je dat je je daar snel op je gemak voelt. De vriendelijkheid van de mensen hebben we ook zo ervaren. Daar kunnen wij als Nederlanders nog veel van leren. Wij wensen je een hele fijne stage en geniet met volle teugen.
    Groeten van
    Tinie en Jan Jansen , Frederiksoord.
    (misschien herinner je ons nog wel. Bij het horen van je naam denken we altijd aan dat jongetje dat , wanneer we bij oma Els Jansen waren,zo enthousiast over treinen was . Ie zul je daar niet aantreffen ! )

• 02 Februari 2014 - 19:14

Els Oortmann:

Hallo Dylan

We wisten inderdaad dat je die kant op zou gaan, maar niet precies wanneer. Fijn te lezen dat je enthousiast bent en dat je eerste dagen een warme douche waren.
    Een dochter van vrienden van ons heeft er jarenlang gewoond, maar het behoorde voor haar helaas niet tot de mogelijkheden er te blijven. Vond ze erg jammer!
    Marloes was tijdens haar studie psychologie een halfjaar in Paramaribo - dus ik kan begrijpen hoe je moeder zich voelt! Marloes heeft vorige maand haar diploma HRM-Zorg aan het Vu afgerond en werkt sinds twee jaar voor het Leger des Heils in Amsterdam als zorgmanager. Jerieke is fulltimemoeder van Sophie die inmiddels alweer 8 jaar is en met Wouter gaat het erg goed en werkt al vijf jaar bij meubelzaak Haverkort.

Dylan, je bent nu van ons weer een beetje op de hoogte. Ik ga je in ieder geval volgen.

We hopen dat je er een hele leuke tijd heb!

Het ga je goed,

henk en els

• 03 Februari 2014 - 08:55

Jozef Jas:

gaaf man om dit allemaal te lezen ik hoop dat je het echt leuk gaat hebben daar oo en een kleine hint als je in zo een land ben is een auto niet nodig joh ze doen daar alles rustig aan dus als jij op je fietsje aankomt op je gemakkie zullen ze dat helemaal niet erg vinden !! GENIET (en werk) haha !!!!

• 03 Februari 2014 - 11:09

Evert En Annie:

Hallo Dylan.

Wat leuk dat we met je mee kunnen lezen waar je bent en hoe het met je gaat.
    De eerste indrukken lijken goed.
    Geniet van deze heel andere wereld en cultuur en heel veel succes met je stage.
    We gaan je volgen...

Groeten van ons allebei.

• 03 Februari 2014 - 19:16

Ben En Leanne Tromp:

Dag Dylan,
    Ja van de Coevordense koude grond naar het verre Sint Maarten is niet niks. Maar ik lees dat je al snel geaclimatiseerd bent. Dat zal wel lastig geweest zijn met zulke temperaturen. Kijk uit dat je niet in het zonnige tempo terecht komt, en meer onder de palmbomen ligt dan onder de cijfers.
    Leanne en ik wensen je een onwijs gave stage en tijd toe op het sonnige Sint Maarten. Bak er iets moois van: op het werk en in de zon.

Groeten van Ben en Leanne.