Time To Try A Different Island - Week 6! - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu Time To Try A Different Island - Week 6! - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu

Time To Try A Different Island - Week 6!

Door: Dylan Schlepers

Blijf op de hoogte en volg Dylan

18 Maart 2014 | Verenigde Staten, Philipsburg

Buenos noches senores et senora's! Oh oh oh, het gaat als een speer hier, week 6 alweer voorbij en deze week ontzettend leuke en interessante dingen meegemaakt met als hoogtepunt natuurlijk wel Saba, maar daarover meer een stukje verderop!

I'm getting used to work!

Ook deze week moet er brood op de plank komen dus weer een paar dagen er tegenaan gegaan! Het werk stond vooral in het teken van het administreren van de verschillende tankstations, net zoals vorige week. Het is op zich heel goed te doen en je wordt er steeds beter in, maar het is natuurlijk niet leuk dat je al 1,5 week bezig bent om iemand anders zijn fout te herstellen. Maar dat hoort er allemaal bij, fouten zijn menselijk en gelukkig kunnen anderen het helpen te herstellen! Mijn begeleidster vond dat ik het goed oppikte en dat motiveerde enorm. Ze vertelde me ook dat het niet niks is en dat ik me niet gehaast moest voelen. Het is een monsterklus, maar wel een enorme ervaring volgens haar! Ook heb ik vrijdag mijn eerste vrije dag op genomen. Even de tijd genomen om mijn schoolwerk op orde te brengen en lekker te relaxen! Accountants moeten soms ook even genieten toch?

It's flying time!

Dit weekend eens geen Soggy, Tantra of een andere club op Sint Maarten. Nee, het is tijd om een ander eiland te gaan verkennen en waarom niet beginnen met Saba? En geloof me, daar heb ik geen moment spijt van gehad. Ik heb er 1 woord voor: WAUW! Het eiland ziet er prachtig uit, ontzettend mooie huizen en natuur en ongelofelijk aardige mensen. Het appartement waar we verbleven leek wel een paradijs: boven op de berg, met een geweldig uitzicht op zee en zonsondergang! De beheerder was ook erg aardig en beval ons allerlei eettentjes en barretjes aan. Deze informatie hebben we zeker gebruikt maar dat was pas voor 's avonds. Allereerst hebben we onze koffers gedumpt en vervolgens meteen de wandelschoenen aan want er moest gehiket worden! Het hoogste punt van Nederland kan natuurlijk niet gemist worden als je op Saba bent. 1,5 uur lang een steile trap op richting Mount Scenery: die op een hoogte ligt van 877 meter. Maar het was de klim zeker waard! Wat een uitzicht op de top en geweldige foto's gemaakt. Alles op het eiland kon je vanaf daar zien en het was wel een wow-momentje. Echt een aanrader voor iedereen die denkt naar de Caraïben te gaan: maak alsjeblieft een stop op Saba! Je zult er absoluut geen spijt van hebben! Na de hike hebben we even lekker kunnen relaxen bij het zwembad van het appartement, biertje erbij en echt even genieten! 's Avonds hebben we heerlijk gegeten bij de Sea Witch en vervolgens door naar de haven van Saba met de taxi om eens een avondje Sabaans te gaan stappen! Wat een gezellige avond was het: veel mensen en het bier smaakte weer heerlijk! En voor het eerst gewoon een straatparty meegemaakt, niks dansen in een discotheek of bar! Gewoon er voor helemaal losgaan, echt een ervaring want dit had ik nog nooit eerder meegemaakt! Een topavond!
De volgende dag zijn we opgesplitst: ik ben met Daniëlla en Jeroen naar de Tide Pools geweest. We hadden geen zin in nog een hike en hebben daar lekker rustig aan gedaan en flink wat uurtjes zon gepakt terwijl de anderen nog een hike deden. Rond half 5 verzamelden we weer op het vliegveld om terug te reizen naar Sint Maarten, wat toch wel een beetje als thuis begint te voelen nu! Maar dit is zeker een plek waar ik nog een keer heen zou willen!

Eens kijken wat deze week gaat brengen, week 7 alweer en hopelijk wordt het net als deze week! We shall see!

Cheers from SXM!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dylan

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 12867

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 29 Juni 2014

Stage bij Baker Tilly, Sint Maarten

Landen bezocht: