Visitors Incoming! - Week 7 - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu Visitors Incoming! - Week 7 - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu

Visitors Incoming! - Week 7

Door: Dylan Schlepers

Blijf op de hoogte en volg Dylan

24 Maart 2014 | Verenigde Staten, Philipsburg

Good evening people! Op dit moment is week 7 al weer ten einde en begint over een paar uurtjes de eerste werkdag alweer van week 8! Time flies when you're having fun! Ook deze week weer genoeg mogen ervaren en we hebben zelfs bezoek gehad! Maar allereerst natuurlijk een stukje over mijn werk.

Het begint routine te worden!

Ja, zoals de titel al aangeeft, is het werk op kantoor routine geworden. Opdrachten zijn vaak hetzelfde en je werkt veel aan dezelfde klanten. Hier is, naar mijn mening, helemaal niks mis mee. Je leert zo de klant echt goed kennen en daar kun je je werk op baseren. Van 8 tot 5 werken lijkt nu echt de standaard te zijn geworden, al kan ik soms wel met plezier terugdenken aan mijn 3 of 4 dagen naar school en lang weekend hebben toen ik nog naar Zwolle op en neer ging.. Maar genoeg van dat alles. Het hoort er allemaal bij en je bereidt je zo goed voor het echte werk dat komen gaat. Alles bij elkaar begint het ritme goed te wennen en op dit eiland gaat dat toch wel een stuk sneller dan in Nederland. Aan het eind van volgende week heb ik mijn eerste reflectiegesprek over mijn functioneren bij Baker Tilly. Ik ben erg benieuwd wat de managers en mijn begeleidster van mij denken en hopelijk zijn er ook verbeterpunten en zwaktes waar ik nog aan kan werken in de komende periode. We zullen zien wat er uitkomt!

Bezoekers op het eiland!

Na weer een lange werkweek is dan eindelijk het weekend weer begonnen! Dit weekend kregen we dubbel bezoek over de vloer: Esther's vriendin Angela komt hier voor een weekje met haar vriend vakantie vieren en een meisje die we hebben leren kennen op onze trip naar Saba, Lianne, is ook langs geweest voor een weekendje. Ontzettend gezellig om mensen terug te zien en de verhalen te horen op het andere eiland en Nederland. En wat kun je het beste doen om nieuwe mensen hier te verwelkomen? Jawel, stappen natuurlijk! Het waren weer mooie feestjes dit weekend, waarbij het vrijdag (het is al een traditie) tijd was voor de Soggy. Ik moet zeggen dat ik het deze week iets minder vond, maar dat kwam grotendeels door de muziek. Niet mijn stijl, maar met de nieuwe mensen erbij maak je er toch wel weer een vette party van! Zaterdag zijn we eerst met de gehele groep naar Orient Bay geweest. Lekker niks en een paar konden gaan windsurfen. Heerlijke relaxte dag met goed weer. 's Avonds moest er natuurlijk weer uitgegaan worden en nu was het de beurt aan Tantra, met als thema Illuminate Blackout, waarbij het gedeelte 'Black' in Blackout erg serieus genomen is. Het was deze avond echt een Antiliaanse party, bijna geen andere mensen dan die hier van het eiland komen. Dat was toch wel even wennen, omdat je minder aanspraak hebt met hun dan bijvoorbeeld met Nederlanders. Ook is de muziek anders, maar ik denk wel dat als je vaker naar zo'n feest gaat dat je het wel leuker kunt gaan vinden. Je moet er voor openstaan en dat heeft niet iedereen. Ikzelf ben er wel voor om het beter te leren kennen. Je zit natuurlijk wel op een ander eiland en ik wil de lokale cultuur ook begrijpen. Lianne gaat juist heel veel met lokale mensen om en ze heeft beloofd dat ze wel muziek gaat sturen om mij er een beetje kennis mee te laten maken. Ik ben benieuwd wat dat gaat worden! Omdat het toch voor de meesten van de groep niet echt leuk was, zijn we daarna opgesplitst. De rest van de jongens gingen naar Le Shore (vrij nieuwe club in Simpson Bay) en ik bracht de dames naar huis want begon toch wel wat moe te worden. Vandaag hebben we het lekker rustig aan gedaan en zijn we naar Mullet Bay geweest, wat bekend staat als één van de mooiere stranden op Sint Maarten en daar is niks over gelogen. Hele mooie plek in een baai, waar je lekker kon relaxen en genieten van een drankje bij de barretjes op loopafstand. Perfecte plek om even helemaal niks te doen. 's Avonds hebben met eten lekker makkelijk gedaan. We hebben een echt Hollands frietje en een kroketje gescoord bij de snackcorner en vervolgens door naar de bioscoop hier voor de film 300! Een goede afsluiter van het weekend al zeg ik het zelf! Hele vette film!

En dan begint nu toch echt weer een werkweek. Tot volgende week en voor nu zeg ik: welterusten!


  • 24 Maart 2014 - 14:30

    Mams:

    Sjongejonge, wat een gezelligheid allemaal weer. Maar goed dat je tussendoor ook nog een beetje moet werken anders wil je nooit meer terug.
    Bye bye

  • 24 Maart 2014 - 20:08

    Paps:

    Je hebt het echt over een goede mix van werken en ontspanning. En wat kennis op doen van de lokale bevolking en cultuur is interessant. Volgens mij geniet je met volle teugen en dan hebben we het nog helemaal niet over het aangename weer. Blijven genieten zou ik zeggen. Liefs van Paps.

  • 31 Maart 2014 - 20:35

    Moniek:

    Waar blijft het verslag van vorige week....
    Ik wacht met smart!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dylan

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 12872

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 29 Juni 2014

Stage bij Baker Tilly, Sint Maarten

Landen bezocht: