Op de helft! - Week 10 - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu Op de helft! - Week 10 - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Dylan Schlepers - WaarBenJij.nu

Op de helft! - Week 10

Door: Dylan Schlepers

Blijf op de hoogte en volg Dylan

14 April 2014 | Verenigde Staten, Philipsburg

Goooeeeeeeedenavond allemaal! Week 10 is bijna ten einde en dat betekent dat er weer een nieuw verslagje getikt gaat worden :) Aan de andere kant betekent dit dat de helft van mijn stage en tevens mijn verblijf hier ook voorbij is.. Een gek moment als je er bij stilstaat maar het houdt wel in dat er nog 10 weken achteraan komen vol gezelligheid, (hopelijk) leuke klussen op het werk en mooie momenten die je bij gaan blijven. But without further ado, let's start!

Deadline, deadline, deadline - Another week at the office!

Deze week heb ik een opdracht gekregen om de jaarrekening te mogen opstellen van het hotel naast ons kantoor. Hier was haast bij: het moest uiterlijk vrijdag af zijn en geen dag later.. Een pittige klus: administratie moest er nog gedeeltelijk in, er moest gecheckt worden of de voorgaande periode goed ingevoerd was en via onze rapportgenerator moet er een fatsoenlijk jaarverslag uitrollen. Dit was wel qua werkdruk een van mijn drukste weken, moet ik zeggen. Het feit dat de klant eigenlijk 'in je nek staat te hijgen' maakte het een hele uitdaging! Na een aantal dagen flink ploeteren, tussentijdse checks door mijn Senior Manager en tijdsdruk heb ik het op vrijdag toch op tijd afgekregen! En zo ga je toch wel met een goed gevoel het weekend in, kan ik je vertellen. Maar na een drukke werkweek komt er natuurlijk weer..

Feesten, een tripje en afscheid!

.. het weekend! En die begon vrijdag weer met een mooi feestje in de Soggy en de zon kwam al weer op toen we thuis kwamen.. Alleen was lang slapen er niet bij want het was weer tijd voor een tripje naar een ander eiland! Deze keer was het de beurt aan Anguilla, 18 minuten varen van Sint Maarten af. Volgens de reisgidsen en het internet heeft Anguilla de mooiste stranden en de blauwste zeeën en daar is geen woord over gelogen. Ook al hebben we niet veel gezien van het eiland zelf vanwege de late aankomst, het strand waar we zijn geweest was echt een wauw-momentje. Het mooiste zand, heerlijk om te liggen, en een kraakheldere zee, echt een belevenis! Dit was de trip al zeker waard! En het feit dat het verkeer hier links rijdt.. Ook al rijdt je zelf niet, het is toch vreemd om te zien, maarja het is officieel een deel van Groot-Brittanië en dus nemen ze de verkeersgewoontes van dat land ook over, maar voor een Nederlander is het toch even wennen. Om 6 uur zijn we met de laatste boot teruggevare richting Sint-Maarten om eerst even lekker te gaan eten bij een lokaal tentje en vervolgens te gaan stappen. Alleen is het stappen voor mij niet doorgegaan, vanwege een miscommunicatie met de anderen hier. Achteraf gezien heb ik er ook geen problemen mee, zoveel had ik de vorige dag niet geslapen en een beetje uitrusten is ook lekker, want je merkt het wel dat je vermoeider bent door 5 dagen aan het werk te zijn. Het is niet hetzelfde als bijvoorbeeld Lloret de Mar, waar je 8 dagen achter elkaar kunt feesten en helemaal tot het gaatje kunt gaan. Daarvoor ben je doordeweeks te druk! Vandaag was het, zoals altijd op zondag, een relaxdagje. Huis een beetje aan kant gemaakt, chillen op het strand en een paar uren zon pakken. Helaas was er wel een mindere kant aan deze dag, want één van de appartementgenoten is vandaag weer vertrokken naar Nederland. Een ontzettend goede kerel, waar wij de voorafgaande weken veel mee zijn opgetrokken. Tot hem wil ik nog zeggen: het ga je goed kerel, succes met het afronden van je studie, goede reis terug en hopelijk spreken we elkaar nog een keer!

En met deze zin sluit ik mijn verslag voor deze week af. Zoals al gezegd in het eerste deel, is het eerste deel van mijn stage hier op dit prachtige eiland voorbij. Maar er zijn nog 10 weken te gaan en daar ga ik zeker van genieten. Carnaval is hier al een beetje aan het beginnen en aan het eind van het maand gaat het helemaal los! Deze week hebben we een werkdagje minder en daardoor lang weekend, want ook hier wordt Goede Vrijdag en Pasen gevierd. Dat is altijd goed om naar uit te kijken!
Maar ik ga nu eerst, na de nodige uurtjes slaap, beginnen aan stageweek numero 11. Eens kijken wat deze dagen voor mij in petto hebben op het werk en in de vrije uren!

Tot volgende week allemaal, welterusten (voor wie nog niet slaapt) en ik zeg: cheers!

  • 14 April 2014 - 21:34

    Paps:

    Mooi verslag Dylan. Ik lees het altijd met veel plezier. Goede afwisseling van ontspannen en werken.
    En vooral genieten van deze periode! En dat doe je, want dat merk ik aan de manier van verslaglegging.
    Blijf ons de komende verbazen met je mooie verhalen.
    Ik ben heel trots op je.

    Met groet en dikke pakkerd van je paps

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dylan

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 12862

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 29 Juni 2014

Stage bij Baker Tilly, Sint Maarten

Landen bezocht: